مقالات آموزشی سئو/بهینه سازی وب سایت/طراحی وب سایت

آخرین مطالب آموزشی

وبسایت‌ها مزایای فراوانی را برای مدیران و صاحبان خود به همراه دارند که مهمترین آنها به شرح زیرند: تاثیر سایت در اطلاع رسانی: داشتن یک سایت مانند داشتن یک کاتالوگ است اما با مزایای فراوان دیگر. یک کاتالوگ می تواند شامل تصاویر و متون باشد اما یک سایت میتواند از تصاویر، متون، فیلم و صوت و یا انیمیشن نیز بهره بگیرد بنابر این امکان اطلاع رسانی جامع با محتوایی جذاب تر را می دهد. برای طراحی، چاپ و انتشار هر نسخه از کاتالوگ نیاز به هزینه است اما برای یک سایت فقط کافیست
ادامه مطلب
طرح وب به قالب نمایشی و طراحی گرافیکی صفحات موجود در وب‌گاه می‌گویند که معرف محتوا و مطالب آن وب سـایت می‌باشد. طرح وب جلوه بصـری هدف وب‌گاه است و اولین بخش از یک صفحه وب است که ذهن مخاطب را با خود درگیر می‌کند.
ادامه مطلب
این سوالیست که اکثر افرادی که تازه با دنیای اینترنت آشنا شده‌اند و قصد راه‌اندازی وبسایت دارند برایشان مطرح می‌شود! تفاوت هاست و دامین با تعریف آنها مشخص می‌شود:
ادامه مطلب
زمانی که HTML پا به عرصه دنیای اینترنت گذاشت، فرض بر این که این زبان تنها برای نمایش متن و عکس بوجود آمده است. عملا در آن زمان، کسی حتی فکر آن را نمی کرد که روزی برسد که اینترنت به خانه های صدها میلیون آدم و بر روی کامپیوترهای شخصی نفوذ کند. HTML زبانی بود که بسیاری از موارد پیشرفته در طراحی در آن لحاظ نشده بود. بعلاوه اینکه این زبان قابلیت تغییر، کاربر پسندی و بسیاری دیگر از مباحثی که در دنیای برنامه نویسی و طراحی با گذشت زمان بوجود آمده اند را در خود جای نداده است.
ادامه مطلب
امروزه با افزایش دیوایس های گوشی و افزایش روز افزون استفاده از اینترنت ، وب مستران رجوع زیادی به طراحی سایت برای نسخه گوشی کرده اند که این امر موجب شده حتی خیلی از cms ها هم به این سمت شتاب دهند.
ادامه مطلب
پلتفرم (Platform) در طراحی سایت یک مفهوم پرکاربرد می باشد و شامل مجموعه مؤلفه‌های پایه سخت‌افزاری (CPU) و نرم‌افزاری (مانند سیستم عامل) است كه با كنار هم قرارگرفتن پایه های تهیه یك نرم‌افزار را مهیا می سازد. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برنامه‌های حسابداری، انبارداری، CRM، بانكی و برنامه‌های اتوماسیون اداری‌ اشاره کرد.
ادامه مطلب
شاید این اولین سوال در ذهنی کسی که تا به حال با سئو آشنایی نداشته باشد بوجود بیاید که SEO چیست؟ مهم تر از پاسخ به این سوال بهتر است به این نکته اشاره کنیم که نباید SEO را «سئو» تلفظ کنیم زیرا SEO گرفته شده از کلمات Search Engine Optimization است و در زبان انگلیسی کلماتی که اختصار میشوند باید به صورت جدا جدا تلفظ گردد و تلفظ صحیح آن «اس . ای . او» میباشد و فقط جهت آسانی در کار «سئو» تلفظ میگردد. حال بهتر است به جواب سوال سئو چیست بپردازیم.
ادامه مطلب
ابزار مدیریت وب گوگل(Google Webmaster Tools) گوگل بری بهتر شدن کارایی سایت ها ابزاری را در اختیار کاربران خود قرار داده است تا بتوانند از طریق آنها آموزش های لازم را دریافت نمایند. پیام های سایت(Site Messages) گوگل از این طریق به شما اطلاع می دهد که سایت شما لازم است به روز رسانی شود و یا در صورتی که نرم افزار مخربی بر روی سایت شما نصب شده باشد به شما پیام می دهد.
ادامه مطلب
نرخ تبدیل سایت چیست؟ به میزان بازدیدکنندگانی که وارد سایت می شوند و تبدیل به خریدار می شوند، نرخ تبدیل سایت می گوییم . در واقع این یک عامل مهم در سایت می باشد که فاکتورهای زیر را باید برای آن در نظر بگیرید اینکه کاربر وارد سایت شما می شود و بعد از آن کارهای زیر را انجام دهد:
ادامه مطلب